It’s a jungle out there!

Je hebt Salesforce al een tijdje in gebruik. Tot ieders tevredenheid zelfs. Toch wringt er af en toe wat. Gebruik je wel álle functionaliteiten binnen het platform optimaal om je salesproces zo vloeiend mogelijk te laten lopen? Eigenlijk weet je dat niet zo goed.

Stel je gebruikt Salesforce nu uitsluitend voor je salesproces. Maar heb je daarmee je klant wel voldoende in beeld om hem goed te kunnen bedienen? Om niet voor verrassingen te komen staan heb je eigenlijk een 360 graden klantbeeld nodig door alle afdelingen heen. Dus een link tussen sales én marketing én service. Want wat denk je dat er gebeurt wanneer jouw accountmanager met een grote offerte bezig is, zonder zicht op de problemen die deze klant ondervindt met je supportorganisatie? Zijn sales inspanningen zullen zeker niet onverdeeld positief worden ontvangen.

Je weet inmiddels dat het mogelijk is. Het verbeteren van klantervaringen door meer relevant te worden op basis van een integraal klantbeeld. Maar je weet niet zo goed waar je moet beginnen. De Salesforce AppExchange biedt uitkomst en je ziet al snel dat het een jungle aan reuze handige apps is. Eigenlijk ben je dan nog geen stap verder.

Die jungle roept alleen maar nog meer vragen op. Veel vergelijkbare apps en even zoveel aanbieders maken een weloverwogen keuze bijna onmogelijk. De demo’s zien er allemaal gelikt uit, maar wat zijn de implicaties voor jouw eigen omgeving? Het is belangrijk dat nieuwe apps naadloos aansluiten bij je huidige Salesforce omgeving. En je wil bij voorkeur niet geconfronteerd worden met extra kosten door te veel extra objecten of overbodig API gebruik. En de meeste apps hebben veel extra functionaliteiten die niet altijd snel en eenvoudig te beheersen zijn.

Vind je niet de juiste app dan kun je overwegen om deze zelf te ontwikkelen. Dan sta je op het kruispunt van ‘Make or Buy’. En als je ‘m zelf laat ontwikkelen wat zijn daarvan dan weer de consequenties? OSH helpt jou dit oerwoud te bedwingen. Met de antwoorden op essentiële vragen die waarschijnlijk ook in jouw organisatie leven.

Wil jij weten hoe meer halen uit jouw Salesforce omgeving? Lees dan de volgende blog: “Jouw gids in het Salesforce Ecosysteem