Is jouw Salesforce al naar ‘the next level’?

Je salesteam werkt al weer een tijdje met Salesforce. Maar haal je er nog steeds alles uit of is het soms de hoogste tijd om een aantal zaken te evalueren? OSH heeft een paar checkpunten op een rijtje gezet. Vink je mee?

 

1. Praat je Salesforce team wel goed met elkaar?

Sterke leiders en door de wol geverfde beheerders hebben constant oog voor verbetering en innovatie. Zij identificeren inefficiënte bedrijfsprocessen, begrijpen de technische onderdelen daarvan en spotten de strategische mogelijkheden van elk systeem.

Bij veel organisaties echter heeft het senior management te weinig contact en overleg met het supportteam. Vaak weet links niet wat rechts doet. Dit kan leiden tot gemiste kansen en het ontbreken van een samenhangende strategie binnen je Salesforce oplossingen. Een oplossing kan zijn extra te investeren in Salesforce trainingen zodat bij alle partijen het kennisniveau gelijk wordt.

 

2. Check je roadmap voor lopend onderhoud en innovatie.

Wanneer je zakelijke behoeften veranderen, zullen je Salesforce oplossingen mee moeten veranderen. Zelfs simpele adhoc aanpassingen kunnen andere functies en zelfs de complete strategische oplossing zo maar beïnvloeden. Wat wij vaak zien bij middelgrote ondernemingen is dat men niet altijd alle mogelijkheden van elke oplossing begrijpt óf dat nieuwe feature releases niet goed worden bijgehouden.

Al dit soort mankementen komen naar boven én worden aangepakt door je Salesforce roadmap. Kom je er zelf niet 100% uit? Wij helpen je graag zodat je meer rendement uit je systeem haalt.

 

3. Strategie voor de procesautomatisering.

De productrange van Salesforce zoals Sales Cloud, Pardot, Service Cloud en Community gaan zoveel verder dan eenvoudig klantcontactmanagement.

Door het bedenken van een strategie met daarbij een aanpak om processen zoals offertes, contracten, goedkeuringen, marketing e-mails en meer te automatiseren stroomlijn je je organisatie zienderogen. Als je deze processen vloeiend op elkaar laat aansluiten via Salesforce, verhoog je meteen de efficiency in je bedrijf.

 

4. Er is meer dan alleen je CRM.

Salesforce biedt een uitgebreid technologisch ecosysteem om jouw organisatie klaar te maken voor de toekomst. Salesforce en partner-leveranciers bieden in de AppExchange vele oplossingen die bijna elk bedrijfsproces behandelen. Ze zijn eenvoudig te integreren en kunnen snel worden uitgevoerd. Dus kijk regelmatig rond in de wondere wereld van de Salesforce apps.

We hebben een oplossing voor je.

 

10_Tips_cover_compleet

Wil je nog meer tips waardoor je het maximale uit je Salesforce platform haalt?

Dan kun je hiernaast het datasheet “10 Tips voor een slimmer CRM” downloaden.

Ben je toe aan een overzicht? En antwoorden? Check dan dit datasheet!

Ja, ik wil 'm!